نشست بخش خصوصی صنعت ورزش، با شورای گفتگو و نمایندگان دستگاه‌های اجرایی در اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی ایران برگزار گردید.

نشست بخش خصوصی صنعت ورزش، با شورای گفتگو و نمایندگان دستگاه‌های اجرایی در اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی ایران برگزار گردید.


این نشست که به همت پارلمان بخش خصوصی کمیسیون گردشگری و کسب و کارهای وابسته به ریاست آقای دکتر عبدالملکی و آقای حسن محمدلو رئیس هیات مدیره “کانون هماهنگی دانش، صنعت و بازار تجهیزات ورزشی” ، در راستای حمایت از شعار سال “تولید، دانش بنیان، اشتغال آفرین”؛ به منظوررفع موانع تولید و تسهیل در روند مراحل تشکیل شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه صنعت ورزش و تقویت ارتباط دانشگاه‌ها، صنایع و بازار و نیل به خودکفایی، سیاست¬های اقتصاد مقاومتی، رونق تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی، برگزار شد.
این اجلاس با حضور و مشارکت کم سابقه‌ای از تمامی اعضای هیات امنای ” انجمن صنعت ورزش، کالا و خدمات و صنایع وابسته”، اعضای هیات مدیره کانون هماهنگی دانش، صنعت و بازار تجهیزات ورزشی و با حضور جمعی از فعالان اقتصادی، تولیدکنندگان کالا و تجهیزات، شرکت‌های دانش بنیان و استارت آپ‌های حوزه صنعت ورزش، نمایشی از عزم ملی در رفع موانع تولید را به نمایش گذاشت.
در این جلسه نمایندگانی از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، وزارت صنعت معدن و تجارت، وزارت میراث فرهنگی و گردشگری، وزارت ورزش و جوانان و نماینده شورای گفتگو، حضور پر رنگی داشتند. ایشان ضمن استماع مشکلات مطروحه، توضیحاتی در خصوص برنامه‌های عملیاتی خویش ارائه نمودند. در این میان جناب آقای دکتر مجدالدین مدیرکل دفتر هماهنگی دانش صنعـت و بازار معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری نیز طی سخنان مبسوطی از لزوم ضرورت بهره¬مندی از تمامی ظرفیت¬های ملی صنعت ورزش ” انجمن صنعت ورزش، کالا وخدمات و صنایع وابسته” و “کانون دانش،صنعت و بازار تجهیزات ورزشی” تاکید نمودند.
درپایان مقرر گردید مطالب توسط کانون تجهیزات ورزشی و انجمن صنعت ورزش جمع آوری و به دستگاههای شرکت کننده و اتاق بازرگانی ایران و شورای گفتگو تسلیم نمایند.

نشست فعالان اقتصادی صنعت ورزش با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و به همت کمیسیون گردشگری کسب وکارهای وابسته اتاق بازرگانی ایران و انجمن صنعت ورزش، کالا و خدمات، کانون هماهنگی دانش، صنعت بازار تجهیزات ورزشی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و فعالان و تولیدکنندگان صنعت ورزش و اساتید حوزه اقتصاد ورزش کشور برگزار شد.
ورزش به‌عنوان یک عنصر مهم اقتصادی در تولید و مصرف کالاها و خدمات ورزشی و توسعه‌ی اقتصادی جوامع مختلف نقش اساسی دارد. ورزش از مؤثرترین عوامل اثرگذار بر رشد اقتصادی و از درآمدزاترین صنایع در قرن بیست یک به شمار می‌رود.
به‌طورکلی، صنعت ورزش به مجموعه فعالیت‌های مرتبط با تولید و بازاریابی کالاها و خدمات ورزشی گفته می‌شود که در ارتقای ارزش‌افزوده نقش داشته باشند. این صنعت نقش بسزایی در عرصه فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی ایفا میکند و جزو جدانشدنی از سبد خانوارها تبدیل‌شده نماید.


بررسی موانع تولید صنایع ورزشی با حضور نماینده شورای گفتگو دولت و بخش خصوصی و حضور سرپرست مرکز مشارکتهای سرمایه گذاری اقتصاد ورزش وزارت ورزش و جوانان، آقای حبیب نژاد نماینده وزارت صمت، آقای حسن بیگی نماینده محترم وزارت میراث و گردشگری، و نمایندگان سایر دستگاههای اجرایی و ارائه ظرفیت‌های کمیسیون گردشگری و کسب و کارهای وابسته به اتاق دستور این نشست بود.
همچنین تسهیل در فرآیند ثبت و فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان صنایع ورزشی توسط آقای دکتر مجدالدین مدیرکل دفتر هماهنگی دانش صنعـت و بازار معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تبیین گردید و تبادل نظر با مدعوین در خصوص سیاست‌گذاری و توسعه اقتصاد ورزش و تشکیل کارگروه درکانون هماهنگی دانش صنعت وبازار تجهیزات ورزشی قرارگرفت.

admin1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پست بعدی

دومین جشنواره برترین های اقتصاد و صنعت ورزش کشور

سه‌شنبه 1 فروردین 1402